Μαζική μαθητική διαδήλωση (είχε προηγηθεί επίσης μαζική μαθητική διαδήλωση –περίπου 400 άτομα- την προηγούμενη Παρασκεύη) έγινε στην Άρτα σήμερα το πρωί δίνοντας συνέχεια στην ανάγκη κινηματικής και συλλογικής έκφρασης των μαθητών της πόλης που εδώ και δύο βδομάδες βρίσκονται με τα σχολεία τους καταλυμένα (σχεδόν όλα τα γυμνάσια και λύκεια της πόλης είναι κλειστά), διεκδικώντας πραγματικά μέτρα προστασίας απέναντι στην πανδημία, προσλήψεις καθηγητών, πιο μικρά τμήματα και την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων. Παρά τη μη διάθεση συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα από την ΚΝΕ που θέλει μάλιστα και να εμφανίζεται ως καθοδηγητική δύναμη αυτών των κινητοποιήσεων και που όπως και σε άλλες πόλεις αρκείται στα γνωστά τηλεοπτικού τύπου events και στη συνδιαλλαγή, ο αναβρασμός που υπάρχει στο μαθητικό πληθυσμό –και συνεχίζει να εκφράζεται τόσο στις καταλήψεις όσο και στις διαδηλώσεις- πρέπει να πολιτικοποιηθεί και μέσα από συλλογικές διαδικασίες να απαντήσει στην τρομοκρατία του συστήματος και να βρει συνέχεια στο κινηματικό πεδίο. Αυτήν την κατεύθυνση προσπάθησαν να ευνοήσουν –και θα συνεχίσουν- οι παρεμβάσεις που έγιναν με τα υλικά της Μαθητικής Αντίστασης στην πόλη τόσο σε καταλυμένα σχολεία όσο και στις δύο διαδηλώσεις.
Εκπαιδευτική διαδήλωση αναντίστοιχη των απαιτήσεων, αλλά και των δυνατοτήτων που υπάρχουν στην πόλη, έγινε επίσης σήμερα το πρωί και στα Γιάννενα. Ενδεικτικό αυτής της αναντιστοιχίας είναι πως οι ίδιοι οι καλεστές της με κάλεσμα μια μέρα πριν (ΕΛΜΕ, Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ, ΕΚΙ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ, mathites.gr και ένα πανό του 2ου ΓΕΛ, δηλαδή πασοκο-συριζαίοι και ΠΑΜΕ-ΚΝΕ) εμφανίστηκαν δια αντιπροσώπων συγκροτώντας ολιγάριθμα μπλοκ και φωνάζοντας ελάχιστα συνθήματα. Προσπαθώντας να δώσουν έναν άλλον αγωνιστικό τόνο και στίγμα στη συγκέντρωση οι Αγωνιστικές Κινήσεις και η Μαθητική Αντίσταση κατάφεραν να συγκροτήσουν ένα μαχητικό και σχετικά μαζικό μπλοκ, σα συνέχεια της έντονης παρέμβασης που είχε προηγηθεί από τα αντίστοιχα σχήματα στα σχολεία, σε μαθητικά στέκια και σε καταλήψεις το προηγούμενο διάστημα. Όσον αφορά τη μικρή συμμετοχή των μαθητών στη διαδήλωση (όπως και των καθηγητών), πέρα από τις στοχευμένες μεθοδεύσεις αυτών που θέλουν να αναφέρονται και να ¨εκπροσωπούν¨ το λαό και τη νεολαία, χωρίς το λαό και τη νεολαία να είναι υποκείμενα της πάλης τους, υπάρχει και ένας ακόμα λόγος που έχει να κάνει με υπαρκτές αδυναμίες του μαθητικού κινήματος στην πόλη. Το γεγονός πως παρόλο που σχεδόν όλα τα λύκεια και κάποια γυμνάσια της πόλης είναι καταλυμένα, η συζήτηση γύρω από τα αιτήματα και τους στόχους πάλης των καταλήψεων είναι απούσα και η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές πολύ μικρή (πλην λίγων εξαιρέσεων), πράγμα που τις κάνει πολιτικά ευάλωτες στα τρομοκρατικά χτυπήματα, τους εκβιασμούς και την προπαγάνδα του συστήματος και έχουν την έκφρασή τους στις συνεχείς ταλαντεύσεις μεγάλου κομματιού των μαθητών γύρω από το χαρακτήρα της πάλης που δίνουνε, την πιθανή συνέχεια της και τους τρόπους της, αλλά και στην έλλειψη της ανάγκης συντονισμού και συλλογικοποίησης του αγώνα στο δρόμο. Αυτή η κατάσταση σε συνδυασμό με τους ανοιχτούς πλέον εκβιασμούς και απειλές της κυβέρνησης και του υπουργείου απέναντι στους αγωνιζόμενους μαθητές αναδεικνύει ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις σε όσους σε αυτή τη φάση θέλουν και παλεύουν να σταθούν στο πλάι των μαθητών και να ενισχύσουν τον αγώνα τους. Έχοντας αυτά κατά του νου η Μαθητική Αντίσταση και οι Αγωνιστικές Κινήσεις θα συνεχίσουν τις παρεμβάσεις τους το επόμενο διάστημα στα σχολεία, προσπαθώντας να συμβάλλουν ώστε η υπαρκτή οργή και αγανάκτηση των μαθητών και στην πόλη μας να καταφέρει να αντιμετωπίσει τους εκβιασμούς και τις απειλές του συστήματος, να αποκρυσταλλωθεί πολιτικά και να εκφραστεί κινηματικά και στο δρόμο, σπάζωντας τον τσαμπουκά κυβέρνησης και υπουργείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου