Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021

Συζήτηση με δύο μαθήτριες της Α’ Λυκείου για την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και το πως βιώνουν το άνοιγμα των σχολείων

Στις πρόσφατες κινητοποιήσεις και απεργιακές συγκεντρώσεις των καθηγητών συμμετείχαν και μαθητές δείχνοντας τη στήριξη τους. Με αφορμή τη συμμετοχή της Στέλλας και της Μάγδας (μαθήτριες της Α’ Λυκείου) σε κινητοποιήσεις καθηγητών ενάντια στην αξιολόγηση, πραγματοποιήθηκε η παρούσα συζήτηση προκειμένου να τους δοθεί χώρος να εκφράσουν τις απόψεις τους πάνω στην επίθεση που βιώνουν με τα μέτρα Κεραμέως και την κατάσταση.



-Καλησπέρα κορίτσια, πως λέγεστε και σε ποιο σχολείο πάτε;


  • Καλησπέρα, είμαι η Στέλλα(Σ)

  • Καλησπέρα, είμαι η Μάγδα (Μ)

Πηγαίνουμε στο 27ο σχολείο Τούμπας


-Πως σας φαίνεται η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων από την πρώτη Λυκείου;


Στέλλα: Είναι αρκετά αγχωτικό. Μας το παρουσιάζουν έτσι και διάφοροι καθηγητές. Δεν το έχω ακούσει μόνο από καθηγητές, αλλά και από οικογένεια και φίλους. Λένε ότι είναι ζόρικο γιατί και την προηγούμενη φορά που είχε εφαρμοστεί ένα τεράστιο ποσοστό μαθητών είχαν μείνει μετεξεταστέοι. Είσαι δεν είσαι καλός μαθητής πάλι μπαίνει ο φόβος και επηρεάζει αρκετά την ψυχολογία τον μαθητών

Μάγδα: Εγώ πιστεύω ότι και οι καθηγητές οι ίδιοι πιέζονται να βγάλουν την ύλη να μην αφήσουν πίσω τα παιδιά. Έχει δημιουργήσει όλο αυτό ένα σύννεφο άγχους και στους μαθητές και στους καθηγητές. Δεν πιστεύω ότι είναι μια καλή προοπτική. 


-Είδατε τι έγινε φέτος με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην πρώτη της εφαρμογή;


Σ: Ναι, ειδικά στην αρχιτεκτονική Ξάνθης με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν πέρασε κανένας (από Γενικό Λύκειο δεν υπήρξε εισακτέος με την ΕΒΕ. Ένα θέμα με την αρχιτεκτονική είναι και το ότι δεν διδάσκουν σχέδιο στο σχολείο, ενώ περιμένουν από τα παιδιά να εξεταστούν και να γράψουν καλά σε αυτό.

Μ: Πέρα από την αρχιτεκτονική, υπήρχαν και άλλες σχολές, που είχαν κάτω από 50% πληρότητα. Ουσιαστικά πολλά παιδιά έμειναν χωρίς δημόσια εκπαίδευση. Σαν κυβέρνηση μάλλον περίμεναν να το βρουν στον ιδιωτικό τομέα. Πιστεύω πως η μόρφωση δεν θα έπρεπε να είναι για λίγους και εκλεκτούς, μόνο γι’ αυτούς που είχαν την οικονομική δυνατότητα, αλλά θα έπρεπε να είναι για όλους. Μπορεί σαν κυβέρνηση να προσπάθησε να προωθήσει την ιδιωτική εκπαίδευση.




-Πιστεύετε ότι όλα τα παιδιά που έμειναν εκτός Πανεπιστημίου από αυτά που έδωσαν, 40.000 μαθητές, με 16.000 θέσεις κενές στα Πανεπιστήμια θα μπορέσουν να ακολουθήσουν ιδιωτική εκπαίδευση;


Μ: Σαφώς και όχι

Σ: Οι περισσότεροι δεν έχουν την οικονομική άνεση για κάτι τέτοιο. Μπορεί κάποιος να είναι άριστος και να μην έχει την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσει, ενώ κάποιος να μην είναι αλλά να έχει την οικονομική άνεση.

Σ: Στο λύκειο έτσι όπως είναι σήμερα δεν μπορείς να πηγαίνεις σχολείο και να μην πηγαίνεις φροντιστήριο για να δώσεις πανελλαδικές, Χρειάζεται σίγουρα να πηγαίνεις έστω για κάποια από τα μαθήματα που θα δόσεις.


-Σίγουρα δεν υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλους, αλλά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική δυνατότητα της οικογένειας το τι θα επιλέξει να κάνει ένας μαθητής. Εσείς πηγαίνετε φροντιστήρια;


Σ: Κάνω ιδιαίτερα φυσική και έκθεση προς το παρόν. Του χρόνου θα ξεκινήσω και Χημεία γιατί θα πάω τομέα Υγείας

Μ: Εγώ κάνω ιδιαίτερα στην Έκθεση και από του χρόνου το βλέπουμε να πηγαίνω φροντιστήριο και για Λατινικά. Γενικά δεν μπορούμε να μην πάμε φροντιστήριο. 


-Τα πολλά παιδιά σε ένα τμήμα σίγουρα δεν βοηθάνεΤο ξέρετε ότι οι βαθμοί των μαθητών στην Τράπεζα Θεμάτων θα είναι κριτήριο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών;


Ναι, το έχουμε ακούσει, όχι τόσο όσο το την Τράπεζα Θεμάτων, αλλά το έχουμε ακούσει.

Στην 24ωρη απεργία των εκπαιδευτικών συμμετείχαν καθηγητές από το σχολείο σας;

Μ: Ναι πάρα πολλοί καθηγητές, ένα ποσοστό πάνω από το 80% γιατί φαίνεται ότι και αυτοί θορυβήθηκαν.

Εσάς πια είναι η άποψή σας για την αξιολόγηση; Θεωρείται ότι αυτό που χρειάζονται να γίνουν προσλήψεις και να καλυφθούν τα τόσα κενά στα σχολεία πρέπει να προηγηθεί αξιολόγηση;

Μ: Εγώ πιστεύω ότι προσλήψεις καθηγητών έπρεπε να έχουν ήδη γίνει. Απλά πιστεύω ότι διάλεξαν την «πιο εύκολη λύση» για εκείνους (Κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας). Θέλουν σίγουρα να μειώσουν το κόστος

Σ: Πιστεύω ότι σίγουρα θέλουν να μειώσουν το κόστος με το να μην προσλαμβάνουν καθηγητές και ότι πολιτικά τους συμφέρει περισσότερο. 


-Πάμε σε ένα άλλο θέμα. Ποια είναι η άποψή σας για τις επιθέσεις που πραγματοποίησαν ακροδεξιοί και φασίστες στα σχολεία;


Σ: Τα ΜΜΕ έχουν μεγάλη ευθύνη στο πως το παρουσιάζουν. Που δεν λένε ότι αυτοί που επιτέθηκαν ήταν φασίστες και ακροδεξιοί. Αν βάλω τον εαυτό μου στη θέση των μαθητών (των σχολείων που έγιναν οι επιθέσεις) είναι τρομερό να φοβάσαι ότι θα σε χτυπήσουν αν πεις την άποψή σου. 



-Εσείς στο σχολείο σας έχετε κάνει κάποια συζήτηση σε επίπεδο τάξης ή σε επίπεδο σχολείου για τα μέτρα που πέρασε η Κεραμέως για τα σχολεία και σας επηρεάζουν; Οι μαθητές είναι πολιτικοποιημένοι;


Σ: Ως τάξη δεν έχουμε κάνει κάποια συζήτηση. Το συζητάμε περισσότερο στις παρέες μας.

Μ: Οι μαθητές δεν είναι πολιτικοποιημένοι. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η συζήτηση γύρω από τους νόμους δεν τους αφορά, δεν μπορούν οι ίδιοι να κάνουν κάτι. Κρατάνε μια ουδέτερη στάση


-Εσείς πιστεύετε ότι κάνουν καλά και μοιράζουν οι φοιτητές κείμενα έξω από τα σχολεία στους μαθητές για τα μέτρα που περνάνε στην εκπαίδευση;


Σ: Ναι είναι μια μορφή ενημέρωσης. Δεν σημαίνει ότι κάνουν προπαγάνδα εκείνη των ώρα.

Μ: Κι εγώ πιστεύω ότι είναι μια μορφή ενημέρωσης. Οι φοιτητές με τα μοιράσματα στα σχολεία, προσπαθούν να φέρουν στην επιφάνεια τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά από εκεί και πέρα είναι ζήτημα του κάθε μαθητή τι άποψη θα σχηματίσει.





-Ακούσατε κάτι για τις μεγάλες κινητοποιήσεις των φοιτητών στην πόλη την περσυνή χρονιά ενάντια στον νόμο Κεραμέως που έφερε και την ΕΒΕ;


Σ,Μ: Δεν ακούσαμε κάτι, όχι. Δεν ήρθαν φοιτητές να μας ενημερώσουν και από τα ΜΜΕ δεν ακούσαμε κάτι. Πολλές φορές τα ΜΜΕ δεν λένε τι συμβαίνει.


-Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί η επίθεση της Κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας στα δικαιώματα των μαθητών και οι νόμοι που σας αφορούν;


Σ: Είναι δύσκολο.Η καλύτερη λύση θα ήταν να καταργηθούν οι νόμοι, το συντομότερο δυνατόν. Δεν θα παρακινηθεί να το κάνει αυτό από μόνη της η κ.Κεραμέως, οπότε αν θέλουμε όντως να καταργηθούν θα έπρεπε να κάνουμε κάτι. Θα πρέπει για αρχή περισσότεροι μαθητές, αλλά και καθηγητές να ενημερωθούν για τα μέτρα και να πάρουν θέση, αν είναι υπέρ ή κατά. Όσοι θέλουμε να καταργηθούν οι νόμοι χρειάζεται να αγωνιστούμε γι’ αυτό. Χρειάζεται να γίνουν διαδηλώσεις, να γίνουν καταλήψεις στα σχολεία. Στο δικό μας σχολείο για παράδειγμα δεν έχουμε κάνει κατάληψη ενάντια στην ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων.

Μ: Η κυβέρνηση από μόνη της δεν έχει καμία διάθεση να αλλάξει τα πράγματα.Πρέπει για να καταργηθούν οι νόμοι να συνεχίσουμε οι μαθητές να αγωνιζόμαστε και να γίνουμε και περισσότεροι για να αποκτήσουμε μεγαλύτερη δύναμη. Πρέπει να ταρακουνηθεί η κυβέρνηση από την οργή του λαού


-Κάτι άλλο που θα θέλατε να προσθέσετε πέρα από τις ερωτήσεις


Μ: Ίσως για τον αριθμό ατόμων στις τάξεις: Κατά την άποψή μου είναι υψηλός. θα έπρεπε να είμαστε όσο λιγότεροι γίνεται, ειδικά σε συνθήκες πανδημίας και όχι 25 παιδιά που είμαστε τώρα. Υπάρχουν άδειες αίθουσες, πολλές, όχι λίγες, υπάρχουν καθηγητές που δεν έχουν προσληφθεί, οπότε είναι επιλογή της κυβέρνησης να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση και να μην αναλαμβάνει καμία ευθύνη. Πιστεύω ότι φοβάται το οικονομικό κόστος. Φοβάται να κάνει μόνιμες προσλήψεις, προτιμάει να τα αφήνει όλα στον αέρα.

Σ: Συμφωνώ με την Μάγδα. Αν ήταν και λιγότερα άτομα σε κάθε τμήμα δεν θα υπήρχε τόση ανάγκη για φροντιστήρια, γιατί όσο λιγότεροι μαθητές τόσο ευκολότερο είναι για τον καθηγητή να ασχοληθεί με τα προβλήματα του κάθε μαθητή ξεχωριστά, να αντιληφθεί τα κενά που υπάρχουν. Με 25 παιδιά δεν έχει χρόνο να πάει πάνω από το κεφάλι του καθενός και να ρωτήσει τι πρόβλημα αντιμετωπίζει.


-Κορίτσια ευχαριστούμε πολύ για την συζήτηση, Καλή συνέχεια!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου