Κυριακή, 7 Απριλίου 2019

Συνέντευξη μαθητή σχετικά με τις καταλήψεις για το “Μακεδονικο”


Ακολουθεί συνέντευξη του μαθητή Ν.Μ. που βίωσε τις καταλήψεις του προηγούμενου διαστήματος με αφορμή το λεγόμενο “Μακεδονικό Ζήτημα” στο σχολείο του. Προσπαθεί μέσα από τη συνέντευξή του να δώσει απαντήσεις στο τι οδήγησε σε μια τόσο μαύρη εξέλιξη που μπόρεσαν οι φασίστες να ξεμυτίσουν τόσο αισχρά στα σχολεία και να παρέμβουν σε ένα τόσο ζωντανό κομμάτι της νεολαίας. Τονίζει πως οι μαθητές έπρεπε απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις να απαντήσουν με αντιπολεμικούς- αντιιμπεριαλιστικούς στόχους πάλης και να βροντοφωνάξουν για τη φιλία των λαών. Τέλος, προβάλλει την κατάληψη ως μέσο πάλης που οφείλει να υπηρετεί την αντίσταση των μαθητών στη βάση των δικαιωμάτων της νεολαίας και του λαού και ενάντια στο σύστημα, σε αντίθεση με αυτές τις “καταλήψεις μίσους” .

Ερωτηση: Στα πλαίσια των καταλήψεων που καλέστηκαν το προηγούμενο διαστήμα με θέμα το λεγόμενο “Μακεδονικό”, έγινε κατάληψη στο σχολείο σου για αυτό το ζήτημα; Τι εικόνα έχεις σχηματίσει από αυτή την κατάληψη;

Απάντηση Μαθητή: Πραγματοποιήθηκε κατάληψη στο σχολείο μου με απρόσμενα αρκετή συμμετοχή. Αποδείχτηκε μάλιστα πως την κατάληψη στήριζαν και αρκετοί εξωσχολικοί.
Υπήρχε, όμως, σε μεγάλο βαθμό και η συμμετοχή ορισμένων συμμαθητών μας που αγνοούσαν ουσιαστικά το ζήτημα. Πολλοί από αυτούς στήριξαν την κατάληψη στη λογική ότι “είναι ευκαιρία για να χάσω μάθημα”. Έχει παρατηρηθεί έντονα ένα κλίμα άγνοιας πάνω σε τέτοιου τύπου ζητήματα στα σχολεία. Πολλά παιδιά σε αυτή την ηλικία, παρότι ψαχνονται, δεν έχουν ξεκαθαρίσει τις έννοιες, ειδικά μέσα στο κλίμα αποπολιτικοποίησης που υπάρχει στα σχολεία. Για αυτό το λόγο, αρκετοί μπορεί να παρασύρθηκαν σε μια τέτοια κατάληψη χωρίς να καταλαβαίνουν πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτό που στηρίζουν.

Ερωτηση: Σε τι κλίμα πιστεύεις ότι πάτησαν αυτές οι καταλήψεις; Τι μπορεί να τροφοδότησε μια τόσο μαύρη εξέλιξη, με φασίστες να καλούν ξεδιάντροπα και ανοιχτά τη νεολαία σε καταλήψεις μίσους απέναντι στους γειτονικούς λαούς;

Απάντηση Μαθητή: Οι καταλήψεις αυτές πάτησαν σε ένα κλίμα έντασης της φασιστικοποίησης. Η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αφήνει τους φασίστες να δρούν ανενόχλητα. Καλλιεργούν τον εθνικισμό και το μίσος απέναντι στους γειτονικούς λαούς, ώστε οι λαοί να “τρώγονται μεταξύ τους” για να τους αποσπάσουν από το στόχο που θα έπρεπε να έχουν. Στα πλαίσια της κρίσης του συστήματος, η φασιστικοποίηση εντείνεται και γίνεται προσπάθεια επικράτησης μαύρων και οπισθοδρομικών απόψεων. Μας λένε ότι φταίνε οι μετανάστες και οι γειτονικοί λαοί για όλα, γιατί ψάχνουν για “αποδιοπομπαίους τράγους”, για να μην αντιληφθούμε τον πραγματικό φταίχτη.
Θέλουν τη νεολαία στη γωνία, “κοιμισμένη”, ώστε από μικρή ηλικία να μάθουμε να μη σηκώνουμε κεφάλι, να μη διεκδικούμε. Αυτό έρχονται να υπηρετήσουν οι φασίστες, που είναι εργαλεία του συστήματος.

Ερώτηση: Πως προβαλλόταν στη νεολαία το λεγόμενο “Μακεδονικό ζήτημα”; Η νεολαία θα έπρεπε να πάρει θέση σε αυτές τις εξελίξεις; Αν ναι, τι έπρεπε να θέσει;

Απάντηση Μαθητή: Το “Μακεδονικό” προβαλλόταν το προηγούμενο διάστημα στη νεολαία με ένα στρεβλό τρόπο. Τα ΜΜΕ καλλιεργούσαν τον εθνικισμό και το μίσος προς τους γειτονικούς λαούς. Στελέχη της Χρυσής Αυγής φανερά καλούσαν τους μαθητές, μέσα από τα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε καταλήψεις μίσους με αφορμή το “Μακεδονικό”. Πολλοί καλούσαν τη νεολαία να στοχεύσει σε εθνικιστική βάση απέναντι στη “μεγάλη προδοσία” της κυβέρνησης.
Η στόχευση των μαθητών, όμως, έπρεπε να είναι αντιιμπεριαλιστική και αντιπολεμική απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις. Έπρεπε να φωνάξουν για τη φιλία των λαών. Να εναντιωθούν στην κυβέρνηση που τόσο καιρό, για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ιμπεριαλιστών, παίρνει βάρβαρα μέτρα και υπηρετεί τα φιλοπόλεμα σχέδια τους στην περιοχή.

Ερώτηση: Ποια πιστεύεις πρέπει να είναι η απάντηση των μαθητών στην απροκάλυπτη δράση των φασιστών στα σχολεία;

Απάντηση Μαθητή: Οι μαθητές πρέπει να ενημερωθούν ώστε να αποκαλυφθεί ποιοι είναι οι πραγματικοί στόχοι των φασιστών. Η απάντηση στη δράση των φασιστών δεν πρέπει να είναι απολίτική ή στη λογική “βεντέτας” και εκτόνωσης, όπως ορισμένοι χώροι προβάλλουν. Πρέπει μέσα από τα μαθητικά όργανα, όλοι οι μαθητές να ενεργοποιηθούν, ώστε να μπορούν να αντιστέκονται και να πολιτικοποιούνται, για να μην είναι εύκολα χειραγωγίσιμοι από τέτοιες επικίνδυνες απόψεις. Οι μαθητές πρέπει να αντισταθούν για να μην επιτρέψουν τη δράση των φασιστών στα σχολεία.

Ερώτηση: Σε αντίθεση με αυτές τις καταλήψεις μίσους του προηγούμενου διαστήματος, σε ποια βάση πιστεύεις ότι πρέπει να γίνονται οι πραγματικές καταλήψεις των μαθητών; Με ποιους στόχους πάλης θα πρέπει να γίνονται;

Απάντηση Μαθητή: Δυστυχώς, οι καταλήψεις τα τελευταία χρόνια έχουν συνδεθεί με αυτές που κάνει μια μικρή ομάδα, “οι αλήτες του σχολείου” με έναν πολύ απολίτικο τρόπο. Οι πραγματικές καταλήψεις πρέπει να επικεντρώνονται σε πραγματικούς στόχους πάλης, για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών. Είναι πολύ χαρακηριστικό πως την ίδια περίοδο που προσπαθούσαν να καλέσουν σε καταλήψεις για το “Μακεδονικό”, η κυβέρνηση προετοίμαζε να περάσει το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Ώθησαν τους μαθητές στο να στοχεύσουν αλλού, μακριά από τις πραγματικές μας ανάγκες.
Οι καταλήψεις, επίσης, πρέπει να έχουν ένα πολιτικό υπόβαθρο, όπου θα θέτουν και στόχους πάλης για γενικότερα πολιτικά ζητήματα. Δε γίνεται μέσα από τις καταλήψεις να εκφράζονται οπισθοδρομικές και μαύρες απόψεις! Πόσο μάλλον όταν έχεις να αντισταθείς απέναντι σε ένα σύστημα που σε τελειώνει, σε εξοντώνει από αυτή κιόλας την ηλικία, για να πάρεις στο τέλος (και αν θα πάρεις) ένα πτυχίο με το οποίο και πάλι δε θα βρεις δουλεια. Οι στόχοι πρέπει να είναι ξεκάθαροι και να στρέφονται ενάντια στο σύστημα.
Θα πρέπει, επίσης, οι καταλήψεις και οι αγωνιστικές μας δράσεις να γίνονται συλλογικά και οργανωμένα. Να καταρριφθεί το στερεότυπο ότι η κατάληψη είναι κάτι ανοργάνωτο και πεδίο εκτόνωσης. Οι μαθητές έχουν χίλιους λόγους τώρα να αντισταθούν. Το σχολείο μας γίνεται πιο ταξικό με το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Χρειάζεται να ενημερωθούν και να μπουν οι βάσεις για να διεκδικήσουν. Χρειάζεται να χτιστεί μαθητικό κίνημα.

Πηγή: Έναυσμα, Περιοδικό των Αγωνιστικών Κινήσεων ΑΕΙ-ΤΕΙ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου