Τρίτη 2 Αυγούστου 2022

Χιλιάδες συμμαθητές μας εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης! Να διεκδικήσουμε κατάργηση της ΕΒΕ!

Και φέτος περίπου 40000 μαθητές έμειναν εκτός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε χιλιάδες μαθητές στερήθηκε το δικαίωμα τους να σπουδάσουν, ενώ ήταν πολλοί αυτοί που δεν κατάφεραν να μπουν σε μια σχολή της επιλογής τους και είδαν τα όνειρα τους να ψαλιδίζονται.

Οι μαθητές φέτος έδιναν Πανελλήνιες Εξετάσεις σε δύσκολες συνθήκες και με το ταξικό μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) σε εφαρμογή. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που διαμορφώνεται από το Υπουργείο και από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα απέκλεισε πολλούς από εμάς από μια σειρά από σχολές. Ταυτόχρονα, οι επιλογές σχολών στο μηχανογραφικό ήταν περιορισμένες και ο βαθμός μας για την εισαγωγή σε κάποια σχολή διαμορφωνόταν με βάση τους ξεχωριστούς συντελεστές βαρύτητας που είχε ορίσει το αντίστοιχο πανεπιστημιακό τμήμα. Το Υπουργείο και οι πρυτάνεις των Πανεπιστημίων έθεσαν μια σειρά από εμπόδια για να μην μπορέσουμε να περάσουμε σε μια σχολή της επιλογής μας.



Για άλλη μια χρονιά αποδείχτηκε στην πράξη ποια είναι η στόχευση του Υπουργείου πίσω από όλες αυτές τις αλλαγές που έχει αρχίσει να εφαρμόζει στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στόχος τους είναι να πεταχτούν σε μαζική κλίμακα οι μαθητές από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να δοθεί ένα ριζικό χτύπημα στο λεγόμενο “μαζικό πανεπιστήμιο” και γενικά στο δικαίωμα των παιδιών του λαού και της εργατικής τάξης να μπορούν να σπουδάσουν.

Ο θεσμός των Πανελληνίων Εξετάσεων είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταξικά εμπόδια που θέτει το σύστημα στα παιδιά του λαού για να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η βαρβαρότητα αυτού του ταξικού φραγμού εντείνεται με την εφαρμογή της ΕΒΕ. Η Γ’ Λυκείου, το τελευταίο επίπεδο αυτού του εξεταστικού κάτεργου που βιώνουμε όσο φοιτούμε στο σχολείο, διαμορφώνει ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον και εξαναγκάζει τους μαθητές να μπουν σε ένα εξαντλητικό κυνήγι μέχρι να δώσουν Πανελλήνιες εξετάσεις. Η απαιτητικότητα των Πανελληνίων εξετάσεων, η συνεχής αύξηση της εξεταστέας ύλης και η ολοένα κλιμακούμενη δυσκολία των θεμάτων ωθεί τους μαθητές σε ένα συνεχόμενο και εξαντλητικό κυνήγι μέχρι τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Οι μαθητές στην Γ’ Λυκείου αναγκάζονται να πηγαίνουν στα φροντιστήρια για να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις συνθήκες. Ως αποτέλεσμα το σύστημα βάζει σοβαρούς ταξικούς φραγμούς σε κάθε οικογένεια που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να στείλει τα παιδιά της σε φροντιστήρια, που ακόμα και με την βοήθεια τους λίγα παιδιά καταφέρνουν να περάσουν εκεί που θέλουν. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα με την ακρίβεια που έχει επιβληθεί το τελευταίο διάστημα, την καταλήστευση και την βίαιη φτωχοποίηση των οικογενειών μας.

Όλα αυτά είναι φυσικά σκόπιμα. Θέλουν να ρίξουν το βάρος της ευθύνης σε όσους από εμάς αποτύχαμε, να συνηθίσουμε στην απογοήτευση και να οδηγηθούμε στην παραίτηση. Αυτό εξάλλου επιδιώκουν και από τις πρώτες τάξεις του Λυκείου με την Τράπεζα Θεμάτων. Θέλουν να μας πείσουν πως “δεν αξίζουμε να σπουδάσουμε” και να αποδεχτούμε άκριτα το μέλλον της απληρωσιάς, της εργασιακής εκμετάλλευσης, της ανεργίας και της εργασιακής περιπλάνησης που μας προορίζουν. Η διέξοδος που μας δίνει το Υπουργείο είναι η μαθητεία, η απλήρωτη μαύρη εργασία ή το πολύ πολύ καμιά κατάρτιση σε κανένα ΙΕΚ (μας καλεί όσους μείνουμε εκτός σχολών και να συμπληρώσουμε μηχανογραφικό για τα ΙΕΚ).

Η νεολαία είναι ένα ζωντανό και ασυμβίβαστο κομμάτι της κοινωνίας που αποδεδειγμένα φοβάται το κράτος και ιδιαίτερα τώρα την θέλει υπάκουη χωρίς να σηκώνει το κεφάλι. Την θέλει να δέχεται τον χαμηλό μισθό χωρίς να διαμαρτύρεται και να δημιουργεί προβλήματα για τα αφεντικά. Γι αυτό πρέπει η νεολαία να καταλάβει την δύναμή της, να βγεί στους δρόμους και διεκδικήσει τα δικαιώματα της. Να διεκδικήσει δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του λαού και της εργατικής τάξης.
Να μην αποδεχτούμε ως κανονικότητα να πετιούνται μαζικά και κατά χιλιάδες συμμαθητές μας από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να μην αποδεχτούμε αυτό το βάναυσα ταξικό σχολείο που μας ζητούν να φοιτούμε. Να αντισταθούμε, να οργανωθούμε στα σχολεία, να ανατρέψουμε τους νόμους τους και όλους τους ταξικούς φραγμούς που έχουν επιβάλλει (ΕΒΕ, Τράπεζα θεμάτων κλπ).

Διεκδικούμε:

  • Κατάργηση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
  • Δραστική αύξηση των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Κάτω οι ταξικοί φρραγμοί. Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση για όλους!


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου