Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023

Οι μαθητές έχουμε χίλιους λόγους να αγωνιστούμε! -Τοποθέτηση της Μαθητικής Αντίστασης


Οι προκλήσεις που  αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτήν τη σχολική χρονιά στο γενικότερο πλαίσιο της επίθεσης του συστήματος είναι πολλές.

-> Η ταξικότητα της εκπαίδευσης γίνεται όλο και πιο έντονη. 

Η τράπεζα θεμάτων δίνει στις προαγωγικές εξετάσεις χαρακτήρα πανελληνίων. Ολοένα και περισσότεροι μαθητές από ολοένα και μικρότερες τάξεις αναγκάζονται να ξεκινήσουν τα φροντιστήρια, απλά και μόνο για να περάσουν την τάξη. Παράλληλα αποθαρρύνονται να συνεχίσουν την φοίτησή τους τόσο στο λύκειο πόσο και πολύ περισσότερο στο πανεπιστήμιο.
Όλο και περισσότεροι στρέφονται στα ΕΠΑΛ με την ελπίδα πως εκεί θα είναι πιο εύκολο να ανταποκριθούν στα μαθήματα ή έστω τελειώνοντας το λύκειο να έχουν αποκτήσει μια ειδίκευση την οποία να μπορούν να αξιοποιήσουν για να βρουν δουλειά. Και στα επαγγελματικά λύκεια βέβαια η τράπεζα θεμάτων υπάρχει τόσο στην πρώτη όσο και τη Δευτέρα λυκείου.


Σαν να μην φτάνει αυτό, θέλουν να μας πείσουν πως δεν αξίζουμε μια θέση στο Πανεπιστήμιο ή ότι φταίμε εμείς αν δεν περάσουμε. Οι Πανελλήνιες εξετάσεις, όμως, με την ΕΒΕ, την τεράστια ύλη και τη δυσκολία των θεμάτων είναι μια άνιση μάχη που αποκλείει παιδιά από λαϊκές, φτωχές οικογένειες. Στόχος: Να βγούμε στην αγορά εργασίας χωρίς δικαιώματα, να περιπλανιόμαστε από την ανεργία, στην “μαθητεία”, στην απλήρωτη εργασία!
Οι γονείς δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη, όσοι από αυτούς πάντα έχουν τη δυνατότητα. Οι υπόλοιποι βλέπουν τα παιδιά τους να χάνουν το υποτιθέμενο δικαίωμα στην υποτιθέμενη δημόσια εκπαίδευση, η οποία μετατρέπεται σε προνόμιο των λίγων.
Είναι λογικό και επόμενο ο μαθητής που αποκλείεται από την εκπαίδευση να βγει από μικρός στην αγορά εργασίας και να αντιμετωπίσει τον εργασιακό μεσαίωνα. Τελειώνοντας το σχολείο θα βρεθεί κατευθείαν στον στρατό, όπου ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει να βρεθεί να πολεμά για τα συμφέροντα κυβερνήσεων και προσώπων που ούτε στο ελάχιστο δεν πλησιάζουν τα συμφέροντα του λαού.

-> Το υπουργείο ανακοινώνει νέα μέτρα στην εκπαίδευση.

Το πολλαπλό βιβλίο, το Εθνικό Απολυτήριο, η δημοσιοποίηση των επιδόσεων των μαθητών ανά σχολείο, η αναθεώρηση του άρθρου 16.
Πλήγματα στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, κατηγοριοποιούν τα σχολεία μας, σπέρνουν τον ανταγωνισμό και τον διαχωρισμό ανάμεσα στους μαθητές ενώ υποβαθμίζουν το δημόσιο πανεπιστήμιο ενισχύοντας τα ιδιωτικά κολλέγια.

-> Φοβούνται τη δύναμη των αγώνων μας για αυτο μας τρομοκρατούν! 

Οι συλλογικοί και οργανωμένοι αγώνες μας μπορούν να τους σταματήσουν και να φέρουν νίκες. Αυτούς φοβάται το σύστημα και τους τρομοκρατεί. Για αυτό και αφήνουν τους φασίστες ανενόχλητους να αλωνίζουν στα σχολεία μας, να τρομοκρατούν στις γειτονιές μας. Γι’ αυτό απειλούν του μαθητές με μαθητοδικεία. Γι’ αυτό επιστρατεύουν την τηλεκπαίδευση κάθε φορά που γίνεται κατάληψη. «Για να μην χαθεί ούτε μία ώρα μαθήματος». Επειδή νοιάζονται για την εκπαίδευση και θέλουν να κάνουν τα πάντα για να την προστατεύσουν; Οποιοσδήποτε γνωρίζει πως η απάντηση είναι όχι. Επειδή με την τηλεκπαίδευση και υπό την απειλή απουσιών προσπαθούν να αποθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν στην κατάληψη. Λειτουργεί απεργοσπαστικά. Με τους αγώνες μας θα σπάσουμε τον τρόμο και θα τσακίσομε το φασισμό!


Να κάνουμε τα σχολεία μας κέντρα αγώνα! Να κάνουμε συνελεύσεις, να ενημερωθούμε όλοι για τα νέα μέτρα του Υπουργείου, να συζητήσουμε για τους στόχους πάλης μας! Να κάνουμε μαχητικά 5μελη και 15μελή, όπλα στα χέρια του μαθητικού κινήματος. Να χτίσουμε μαθητικό κίνημα για να ανατρέψουμε τα νέα αυτά μέτρα αλλά και να πετύχουμε απόσυρση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ!

-> Τα μέτωπα του πολέμου ολοένα και πληθαίνουν και οι επιπτώσεις πλήττουν τους λαούς όλου του κόσμου. 

Από τη μία ο πόλεμος στην Ουκρανία, που εκτυλίσσεται από τον Φεβρουάριο του 2022, ως αποτέλεσμα της αντιπαράθεσης των ιμπεριαλιστών Αμερικής-Ρωσίας. Πρόκειται για έναν άδικο πόλεμο - στην καρδιά της «Ευρώπης των λαών» - ο οποίος συνεχίζεται, παίρνοντας ολοένα και πιο επικίνδυνες διαστάσεις. Ο ουκρανικός λαός δεν έχει σταματήσει να θυσιάζεται και να γεμίζει προσφυγικά καραβάνια, μια σειρά από χώρες εξοπλίζονται με πυρηνικά όπλα και τα σενάρια για τους λαούς όλου του κόσμου παραμένουν εφιαλτικά. 
Στο πλαίσιο αυτό, το σύστημα βρίσκει άλλοθι να δικαιολογήσει και την πολιτική της φτωχοποίησης και της ακρίβειας, παρουσιάζοντάς την ως άμεση και αναπότρεπτη συνέπεια του πολέμου. Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος οι μαθητές πρόκειται να βιώσουν στο πετσί τους της επιπτώσεις της ακρίβειας. Το μάθημα θα γίνεται σε αίθουσες-παγάκι καθώς δεν γίνεται καν συζήτηση για εξασφάλιση θέρμανσης. Εναλλακτικά γνωρίζουμε πως υπάρχει πάντα σαν δεύτερη «λύση» της κυβέρνησης, εις βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους, η αξιοποίηση της τηλε-εκπαίδευσης. Ούτε συζήτηση για πραγματική αντιμετώπιση του προβλήματος, μόνο προσωρινές υποτιθέμενες λύσεις πιο πολύ αποπροσανατολιστικές από την ευθύνη της κυβέρνησης να καλύπτει τα αυτονόητα, να μην αφήνει δηλαδή τους μαθητές να κρυώνουν στις σχολικές αίθουσες.


-> Στην Παλαιστίνη συντελείται αιματοκύλισμα

Μετά από 75 χρόνια κατοχής λαμβάνει χώρα αυτή η άνευ προηγουμένου προσπάθεια εξόντωσης του παλαιστινιακού λαού από το φασιστικό ισραηλινό κράτος με τις πλάτες Αμερικής και ευρωπαϊκής ένωσης. Αποκορύφωμα της επιχείρησης αυτής αποτελεί η ισραηλινή εισβολή στη Γάζα και οι συνεχείς βομβαρδισμοί το βράδυ της 27ης Οκτωβρίου. ΜΜΕ και κυβερνήσεις, κάνοντας λόγο για το δικαίωμα του ισραηλινού κράτους στην αυτοάμυνα προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και να δικαιολογήσουν τη σφαγή , μετατρέποντας τον θύτη σε θύμα. Δεν θα διστάσουν να μπλέξουν και εμάς σε άδικους πολέμους, να μας θυσιάσουν. Η χώρα μας είναι από άκρη σε άκρη γεμάτη με πολεμικές βάσεις του ΝΑΤΟ, και συστρατεύεται στις επικίνδυνες επιδιώξεις των Η.Π.Α. και της Ε.Ε. Μπροστά σε όλη αυτή την κατάσταση η θέση μας πρέπει να είναι με την σωστή πλευρά της ιστορίας- με αυτούς που αγωνίζονται. Έχουμε χρέος να σταθούμε αλληλέγγυοι στους λαούς που αντιστέκονται, να παλέψουμε στο πλάι τους. Κάθε άνθρωπος που θέλει να λέγεται προοδευτικός πρέπει να πάρει θέση απέναντι σε αυτή τη σφαγή. Να πούμε όχι στα εγκλήματα των σιωνιστών. Να υπερασπιστούμε την δίκαιη και ηρωική αντίσταση των Παλαιστίνιων για την λευτεριά.

-> Επομένως, τόσο οι μαθητές όσο και οι φοιτητές και οι εκπαιδευτικοί χτυπιούνται από κοινού από την επίθεση του συστήματος και πρέπει να διεκδικήσουν σπουδές και δουλειά με δικαιώματα. Καλούμε λοιπόν σε πανεκπαιδευτικό αγώνα ενάντια στη συνολική επίθεση που βιώνουμε. Ενάντια σε ταξικούς φραγμούς, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, ακρίβεια, πόλεμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου