Επίθεση στους μαθητές
Τα σχολεία έχουν
ανοίξει και προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλα βαίνουν καλώς. Πίσω όμως από την
κανονικότητα που θέλουν να μας προβάλλουν κρύβεται ένας νέος γύρος επίθεσης για
όλο το λαό, χωρίς να αποτελούν εξαίρεση από αυτόν και οι μαθητές. Η κυβέρνηση ΝΔ
εφαρμόζει τις κατευθύνσεις των ιμπεριαλιστών, πετσοκόβει δικαιώματα και
κατακτήσεις χρόνων, οδηγεί το λαό στη φτώχεια και στην εξαθλίωση και τη νεολαία
στην ανεργία και στην εκμετάλλευση.
Ήδη η κυβέρνηση
έχει εξαγγείλει νέα μέτρα στην εκπαίδευση και είναι αποφασισμένη να επιβάλλει
ισχυρούς ταξικούς φραγμούς. Σκοπός τους είναι να αφήσουν περισσότερους από εμάς
εκτός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να κάνουν ακόμα πιο δύσκολο το δρόμο μας
προς το Απολυτήριο. Βασικοί αποδέκτες αυτών των μέτρων θα είναι τα παιδιά των
φτωχών και λαϊκών οικογενειών, που έτσι και αλλιώς δέχονται την επίθεση του
συστήματος. Πώς μπορεί άλλωστε η εκπαίδευση να μείνει ανεπηρέαστη από τη
γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική; Θέλουν να την προσαρμόσουν στις συνθήκες της
επίθεσης που έχουν διαμορφώσει και στον εργασιακό και κοινωνικό μεσαίωνα που
έχουν επιβάλλει. Από τις πρώτες ήδη εξαγγελίες της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρο
πως βασική πλευρά της επίθεσης είναι το χτύπημα των μαθητικών δικαιωμάτων.
Ένα από τα μέτρα
που έχουν εξαγγελθεί από την Υπουργό Παιδείας, Κεραμέως, είναι η επαναφορά
της τράπεζας θεμάτων σε όλες πλέον τις τάξεις του Λυκείου, που όπως έχει
ήδη αποδειχθεί αποτελεί έναν ισχυρό ταξικό φραγμό. Πλέον και στις προαγωγικές
εξετάσεις τα θέματα δε θα ορίζονται μόνο από τους καθηγητές αλλά και από το
Υπουργείο (σε ποσοστό 50-50) και δε θα ανταποκρίνονται ούτε στην ύλη που έχουν
διδαχθεί αλλά ούτε και στο επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων που έχουν ήδη επιλύσει
στην τάξη οι μαθητές. Όταν εφαρμόστηκε στο παρελθόν η τράπεζα θεμάτων, τα
θέματα ήταν πολύ δύσκολα και άφησε σχεδόν τους μισούς μαθητές πανελλαδικά
μετεξεταστέους.
Επιβάλλουν το
Εθνικό Απολυτήριο, στο
οποίο θα μετράει ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου με διαφορετική
ποσόστωση κάνοντας έτσι ακόμα πιο δύσκολη και εντατικοποιημένη τη σχολική μας
ζωή. Θα πρέπει να μπούμε σε ένα εξαντλητικό κυνήγι βαθμών σε όλα τα μαθήματα
από την Α’ Λυκείου. Αυτό σημαίνει και περισσότερα οικονομικά βάρη στους γονείς
μας που θα πρέπει να πληρώνουν ακόμα περισσότερα χρήματα στα φροντιστήρια (που
χρειάζονται για να «βγάλουμε» το δήθεν δωρεάν σχολείο), για να μπορέσουμε να
ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις αυτού του Λυκείου-εξεταστικού κάτεργου που
ετοιμάζουν.
Επιπλέον, η νέα
κυβέρνηση σε συνέχιση βέβαια των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων θέλει
να επαναφέρει και τη βάση του 10 για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση. Αυτό το μέτρο θα αποτελεί ισχυρό κόφτη για την εισαγωγή μας στην
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού θα στερεί σε όσους από εμάς συγκεντρώσουν λιγότερα
από 10.000 μόρια τη δυνατότητα εισαγωγής σε κάποιο ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Αν επίσης
αναλογιστούμε τη συνεχώς αυξανόμενη δυσκολία των θεμάτων των Πανελληνίων
Εξετάσεων γίνεται εύκολα κατανοητό ότι θέλουν να πετάξουν πολλούς μαθητές έξω
από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτή η διαδικασία ήδη έχει αρχίσει να γίνεται,
αφού ο αριθμός των εισακτέων τα τελευταία χρόνια έχει ήδη αρχίσει να μειώνεται.
Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει κυρίως τους μαθητές προερχόμενος από φτωχές-λαϊκές
οικογένειες στις οποίες οι γονείς δεν μπορούν να βάλλουν βαθιά το χέρι στην
τσέπη και να πληρώσουν για φροντιστήρια.
Προκειμένου
βέβαια να επιτύχουν το στόχο της περαιτέρω μείωσης των εισακτέων επιστρατεύουν
και τους πρυτάνεις οι οποίοι (άλλο που δεν ήθελαν!) θα αποφασίζουν τον αριθμό
των ατόμων που μπορούν να εισαχθούν σε κάθε τμήμα. Πλέον τα ίδια τα ιδρύματα
θα αποφασίζουν για τη βάση της εισαγωγής πράγμα που θα μειώσει περαιτέρω τον
αριθμό αυτών που μπορούν να εισαχθούν. Οι πρυτάνεις ήδη ζητούν δημόσια τα
τελευταία χρόνια δραστική μείωση των εισακτέων. Μάλιστα σε σχετική ανακοίνωση στις 8 Οκτώβρη ο
υφυπουργός παιδείας Βασίλης Διγαλάκης δήλωσε αισχρά πως «πρέπει να μπει φραγμός
στη μικροπολιτική διαχείριση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου χωρίς να
εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι υπήρχε αύξηση του αριθμού των εισακτέων!».
Οι αλλαγές αυτές
βέβαια δε θα αφήσουν ανεπηρέαστα και τα ΕΠΑΛ, στα οποία με τις ευλογίες και της
προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ενισχύεται η απλήρωτη εργασία μέσω της
εισαγωγής του απαράδεκτου θεσμού της μαθητείας. Κατά τη διάρκεια της
μαθητείας οι μαθητές θα εργάζονται -υποτίθεται για να μάθουν το επάγγελμα για
το οποίο σπουδάζουν- σε κάποιον ιδιώτη. Βέβαια, εύκολα γίνεται κατανοητό ότι οι
μαθητές θα κάνουν χαμαλοδουλειές για το αφεντικό τους σε απαράδεκτες συνθήκες
και χωρίς δικαιώματα, ενώ προφανώς μετά το πέρας της δικής τους μαθητείας θα
αντικαθίστανται από άλλους μαθητές έτοιμους προς εκμετάλλευση. Στην ίδια
κατεύθυνση είναι και η προσπάθεια εφαρμογής πρακτικών από τη Δευτεροβάθμια έως
την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θέλουν να χωνέψει η νεολαία την απλήρωτη και χωρίς
δικαιώματα εργασία.
Επιπλέον εισάγουν
για τους μαθητές των ΕΠΑΛ τα λεγόμενα διετή προγράμματα στις σχολές της
Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο σκοπός δεν είναι άλλος από το να στερήσει από
τους μαθητές των ΕΠΑΛ την είσοδο στο πανεπιστήμιο και να τους μετατρέψει στους
νέους εργαζόμενους του αύριο χωρίς δικαιώματα, που δε θα μπορούν να σηκώσουν
κεφάλι στους εκμεταλλευτές τους.
Εισάγουν επίσης
τη λεγόμενη «αξιολόγηση της σχολικής μονάδας» η οποία έχει διττό στόχο. Αφενός θα συνδέεται με τη χρηματοδότηση
των σχολείων και θα στοχεύει στην μετακίνηση των οικονομικών βαρών της
λειτουργίας και της συντήρησης των σχολικών μονάδων από το υπουργείο σε γονείς
και εκπαιδευτικούς. Αφετέρου μέσω του μέτρου αυτού θέλουν να πετύχουν το χρόνιο
αίτημα των Ε.Ε., ΟΟΣΑ και στόχο του υπουργείου παιδείας του κλεισίματος
σχολείων, πόσο μάλλον αυτών που δε θα αξιολογηθούν θετικά. Θέλουν να μας
στοιβάξουν σε τμήματα των 28 και των 30 μαθητών σε άθλιες συνθήκες.
Όλα τα παραπάνω
μέτρα, περνούν με το μανδύα της δήθεν «αριστείας – αξιοκρατίας». Θέλουν από νωρίς να μας πείσουν πως ο
καθένας τελικά θα σπουδάζει, θα εργάζεται και θα αμείβεται ανάλογα με τα
προσόντα του. Ένα ακόμα μεγάλο ψέμα, καθώς είναι γνωστό ότι δεν έχουμε όλοι οι
μαθητές τις ίδιες ευκαιρίες, ούτε ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία σε αυτή τη
δίχως τέλος αναζήτηση προσόντων. Αυτοί που θα χτυπηθούν περισσότερο από τις
αλλαγές που η κυβέρνηση φέρνει στην παιδεία είναι τα παιδιά των λαϊκών
οικογενειών αφού δε θα μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στις απαιτήσεις της
λεγόμενης «αριστείας».
Συνάμα καταργούν
το άσυλο και σπάνε μαθητικές καταλήψεις. Οι διευθυντές των σχολείων απειλούν συνεχώς τους
αγωνιστές-μαθητές με συλλήψεις (τις οποίες σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ήδη
κάνει) με πρόσχημα την ασφάλεια, την πάταξη της δήθεν «εγκληματικότητας» και τη
δήθεν «προστασία της εκπαιδευτικής διαδικασίας». Στην πραγματικότητα θέλουν την
νεολαία και το λαό υποταγμένο και τρομοκρατημένο, ανήμπορο να αντιδράσει στις
αντιλαϊκές πολιτικές τους.
Βασικός στόχος
όλων των μέτρων φυσικά είναι να δημιουργήσουν τη νέα γενιά εργαζομένων χωρίς
απολυτήριο, χωρίς πτυχίο και χωρίς δικαιώματα. Δημιουργούν μια νεολαία που εκτός
Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μπει από νωρίς στην αγορά εργασίας, χωρίς κανένα
δικαίωμα και σε όλη της τη ζωή θα προσπαθεί να βρει έστω και μια κακοπληρωμένη
δουλειά με ημιαπασχόληση, χωρίς ένσημα και ασφάλεια. Μια γενιά που θα την έχουν
μάθει από την παιδική της ηλικία σε ένα ατελείωτο κυνήγι βαθμών, πτυχίων,
προσόντων. Μια γένια που θα έχει συνηθίσει στην εκμετάλλευση. Μια γενιά χωρίς
αντιστάσεις. Η κυβέρνηση υπακούει πίστα στις κατευθύνσεις των ιμπεριαλιστών, του
ΟΟΣΑ και της Ε.Ε., που απαιτούν ακόμα λιγότερους εισακτέους και πτυχιούχους,
ακόμα λιγότερους κατόχους απολυτηρίου λυκείου, θέλουν στρατιές ανέργων και
εκμεταλλευόμενων νέων εργαζομένων.
Η επίθεση του συστήματος στην εκπαίδευση δε γίνεται μόνο ενάντια
στα δικαιώματα των μαθητών αλλά και ενάντια σε αυτά των φοιτητών. Προσπαθούν να
τους στερήσουν όπως και σε εμάς το δικαίωμα σε σπουδές, πτυχίο άρα και σε
επαγγελματική αποκατάσταση. Ενώ παράλληλα καταργούν το άσυλο λαϊκών αγώνων και
τους τρομοκρατούν προκειμένου να καταστείλουν τις αντιδράσεις τους. Φαίνεται
ξεκάθαρα λοιπόν πως μαθητές και φοιτητές δέχονται από κοινού την επίθεση του
υπουργείου παιδείας. Έτσι από κοινού είναι ανάγκη να αντιδράσουμε και να
αντισταθούμε συγκροτώντας μαζικό και δυναμικό μαθητικό και φοιτητικό κίνημα.
Είναι ανάγκη να χτίσουμε κίνημα αντίστασης απέναντι στο σύστημα
και την πολιτική του. Κίνημα ενάντια στην αστυνομοκρατία και την καταστολή. Κίνημα
κόντρα στην συνδιαλλαγή και την προτασεολογία (λες και στο υπουργείο δεν ξέρουν
τι μέτρα περνούν και πως αυτά θα επηρεάσουν αρνητικά μαθητές και φοιτητές, αλλά
χρειάζονται την δική μας πρόταση για να τους ανοίξουμε τα μάτια και να
διορθωθούν!), κίνηση της νεολαίας πραγματική και όχι εικονική. Αυτό όμως δε θα
γίνει με εικονικά συντονιστικά και επετειακές πορείες όπως εν τέλει προωθούν
κάποιες δυνάμεις ή πορείες- πυροτεχνήματα έξω από το υπουργείο παιδείας «για να
μας πάρουν οι κάμερες, για να συνομιλήσουμε και να συνδιαλλαγούμε με την
υπουργό». Θα γίνει μόνο μέσα από την εκλογή 5μελων και 15μελων που δε θα
ασχολούνται μόνο με την οργάνωση πάρτυ και εκδρομών αλλά και με την οργάνωση
και τη συμμετοχή της μαθητικής νεολαίας στους λαϊκούς αγώνες. Θα γίνει μόνο
μέσα από τις μαζικές συνελεύσεις στις σχολές και στα σχολεία, τις καταλήψεις
και τις πορείες.
Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε μαθητές και φοιτητές.
Να καταστήσουμε σαφές με τις αντιστάσεις μας ότι παλεύουμε να ανατρέψουμε τα
μέτρα που περνάνε εις βάρος μας, πως θα αντισταθούμε στην καταστολή και στις
προκλήσεις του κράτους απέναντι στους αγώνες μας. Πως δε δεχόμαστε να ζήσουμε
στο σάπιο κόσμο που μας προετοιμάζουν, αλλά θα τον αλλάξουμε. Να παλέψουμε
ενάντια στην πολιτική τους, που γέννα τη φτώχεια. Να αντισταθούμε μαζικά στα
νέα μέτρα, να μη δεχτούμε την εισαγωγή και άλλων ταξικών φραγμών, αλλά να
βάλουμε εμείς φραγμό στα αντιλαϊκά σχέδια τους!
Ν.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου