Στις
29.10 στο κέντρο της Αθήνας χιλιάδες
μαθητές προχώρησαν σε διαδήλωση ενάντια
στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Ο παλμός και
η μαχητικότητα των μαθητών στη διαδήλωση
είναι πολύ ελπιδοφόρα και είναι αναγκαίο
η αντίσταση των μαθητών να έχει συνέχεια
και να κλιμακωθει. Η Μαθητική Αντίσταση
παρέμβηκε οργανωμένα με κοινό μπλοκ
στη διαδήλωση με τις Αγωνιστικές
Κινήσεις.
Στη
διαδήλωση αναδείχτηκαν όμως λογικές
και στάσεις, που κατά την άποψη μας δε
βοηθούν στην οικοδόμηση κινήματος και
οφείλουμε να αντιπαρατεθούμε.
Η διαδήλωση κατέληξε στην Πάντειο, όπου
έγινε προσπάθεια διεξαγωγής ενός
“Συντονιστικού”, από τη μεριά της ΚΝΕ.
Σε αυτού του τύπου τα “Συντονιστικά”
η συγκεκριμένη δύναμη μας έχει συνηθίσει
και έχουμε εκφράσει επανειλημμένως την
αντιπαράθεση μας στη λογική τους.
Πρόκειται για “συντονιστικά” για τα
οποία δεν ενημερώνονται πολλά 15μελή
σχολείων αλλά και πολιτικές δυνάμεις.
Έχουμε παρέμβει και στο παρελθόν ως
Μαθητική Αντίσταση σε αυτά και δε μας
έχουν δώσει καμιά δυνατότητα συμβολής
και συνδιαμόρφωσης. Το κείμενο και τα
αιτήματα στα οποία καταλήγει αυτό το
“Συντονιστικό”, όπως είναι φυσικό
λοιπόν, περιέχει σε μεγάλο βαθμό την
προτασεολογία της ΚΝΕ στο σύστημα για
την εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, η δράση η
οποία συνήθως καλείται από αυτό το
“Συντονιστικό” είναι μια “πορεία της
μιας ριξιάς” μια φορά χρόνο! Μια τέτοια
λογική αποκλιμακώνει παρά κλιμακώνει
και δίνει συνέχεια στον αγώνα των
μαθητών!
Παρακολουθήσαμε
το συγκεκριμένο “συντονιστικό”, όπου
τέτοιες λογικές αναδείχτηκαν ξεκάθαρα
και δεν ακούστηκε ούτε μια πρόταση για
νέα διαδήλωση! Από τη μεριά μας ως
Μαθητική Αντίσταση τοποθετηθήκαμε και
τονίσαμε ότι η αντίσταση των μαθητών
πρέπει να συνεχιστεί με νέες αγωνιστικές
κινητοποιήσεις ώστε να μην περάσει το
νομοσχέδιο Γαβρόγλου.
Η
εξέλιξη του παραπάνω συντονιστικού μας
επιφύλασσε όμως και άλλες εκπλήξεις.
Έγινε προσπάθεια από μέλη του
αναρχοαυτόνομου χώρου να επέμβουν με
τον τρόπο τους ώστε να ανοίξει αντιπαράθεση
με την ΚΝΕ. Η αντιπαράθεση έφτασε στο
σημείο οργανωτικού τύπου συγκρούσεων
και τραμπουκισμών μεταξύ των μελών των
δυο πολιτικών χώρων μπροστά στα έκπληκτα
μάτια πολλών μαθητών και φοιτητών.
Τέτοιου
τύπου αντιπαράθεση και συμπεριφορές
είναι απογυμνωμένες από την πολιτική
ουσία και δεν έχουν καμία σχέση με το
κίνημα. Εκφράζουν τα πολιτικά αδιέξοδα
που έχουν αυτές οι δυνάμεις με βάση την
άποψη τους και τις ιδιοκτησιακές λογικές
που θέλουν να επιβάλλουν στο κίνημα.
Γιατί πέρα από την ΚΝΕ με τα “Συντονιστικά”
της, βιώσαμε και τις ιδιοκτησιακές
λογικές της αναρχίας στην πορεία, που
από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδήλωσης
προσπαθούσε να κάνει ηχηρή την παρουσία
της με επεισόδια, προσπαθώντας να
εγκλωβίσει την αγωνιστικότητα των
μαθητών σε αδιέξοδες και απολίτικες
λογικές πρόσκαιρης εκτόνωσης. Απέναντι
σε αυτή την κατάσταση καταγγείλαμε
αυτές τις συμπεριφορές ανοιχτά και
δημόσια στο “συντονιστικό” με ανακοίνωση,
τονίζοντας επίσης πως οι αντιπαραθέσεις
στα πλαίσια του κινήματος πρέπει να
γίνονται στα πλαίσια υγιούς και
δημοκρατικού διαλόγου με συλλογικό
πνέυμα!
Να
αναφέρουμε επίσης πως τέτοιου τύπου
λογικές δεν επέδειξε μόνο η ΚΝΕ και η
αναρχία, καθώς ένα άλλο μέρος της
διαδήλωσης κατευθύνθηκε στη Νομική για
να πραγματοποιηθεί ένα ίδιου τύπου
“συντονιστικό” από την μεριά της ΕΑΑΚ
και του Ανυπόταχτου Μαθητή. Όλα αυτά
δεν είναι τίποτα άλλο παρά εκφράσεις
του μουδιάσματος και του φόβου όλων των
παραπάνω δυνάμεων όταν ξεσπάει πραγματική
μαζική κίνηση της νεολαίας, η οποία
καμία σχέση δεν έχει με φαντασιακά τους
μοντέλα εκπαίδευσης στον καπιταλισμό,
τις συνδιαχειριστικές τους προτάσεις,
τις εικονικές τους διαδηλώσεις, τις
εικονικές τους συγκρούσεις.
Η
μαχητικότητα των μαθητών και των φοιτητών
δεν πρέπει να εγκλωβιστεί σε αυτές τις
αδιέξοδες λογικές. Για να νικήσουμε δεν
υπάρχει άλλος δρόμος από το να τολμήσουμε
να αντισταθούμε μέχρι τέλους! Πρέπει
οι μαθητές το επόμενο διάστημα να δώσουμε
συνέχεια σε αυτές τις αγωνιστικές
κινητοποιήσεις. Να ενεργοποιήσουμε τα
15μελή, 5μελή όργανα στην κατεύθυνση της
αντίστασης στα νομοσχέδιο Γαβρόγλου
και στους ταξικούς φραγμούς που επιβάλλουν
στην εκπαίδευση. Δεν υποχωρούμε, μπορούμε
να νικήσουμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου